فصل دوم: تنظیمات اولیه  مدیریت  whmcs

فصل دوم: تنظیمات اولیه مدیریت whmcs

1395 مهر,14
|
0 نظرات
نوشته شده : الهام جوادی

 آشنایی با مدیریتwhmcs

Clientمربوط بخش کاربران هست از قبیل لیست محصولات و لیست کاربران و ایمیل به کاربران و موارد مرتبط به کاربران.

Orders مربوط به سفارشات هست

Billing مربوط به صورتحسابها می باشد

Support مربوط به بخش پشتیبانی کاربران و اخبار و مرکز آموزش می باشد

Report مربوط به بخش گزارگیری و گزارش ها هست

Utilities مروبط به ابزار های whmcs هست

Addons مربوط به ادون ها و پلاگینهایی که نصب میکنید و برای مدیریت به این قسمت اضافه میشود

Setup منو بسیار مهم تنظیمات هست که برای راه اندازی زیاد با آن سر و کار داریم.

و منو آخر Help که آموزش این سیستم هست.

 

تنظیمات اولیه

حال از منو Setup بر روی General Settings کلیک کنید.

این قسمت دارای 12 تب می باشد که به مرور با آن آشنا میشویم

بخش اول   تب اول General setting  قرار دارد

در قسمت Company Name نام شرکت و یا سایت را می نویسیم

Email Address آدرس ایمیل ادمین سایت را وارد میکنیم

Domain دامنه اصلی سایت را وارد میکنیم طبق فرمت موجود در باکس

Logo URL لوگو مربوط به شرکت و یا سایت خود را لینک میکنید.

Pay To Text آدرس شرکت و یا دفتر و یا تلفن خود را وارد کنید. این قسمت در فاکتور ها نمایش پیدا میکند.

WHMCS System URL محل دقیق نصب طبق فرمت را وارد میکنید

WHMCS SSL System URL اگر از ssl استفاده میکنید لینک آن را بگذارید.

Template نام قالب راست چین خود را که وارد کرده اید را انتخاب کنید.

بقیه موارد اهمیتی ندارند و روی Save Changes کلیک کنید.

 

تب بعدی یعنی Localisation میرویم

Client Date Format فرمت تاریخ را به سلیقه خود انتخاب کنید

Default Country کشور ایران را انتخاب کنید

Default Language زبان فارسی که نام آن همان نام فایلی است که در پوشه lang با حروف کوچک اپلود کرده اید را انتخاب کنید. اگر نام فایل با حرف بزرگ شروع شود فایل فارسی عمل نخواهد کرد.

گزینه Enable Language Menu هم به کاربر اجازه میدهد زبان را خود انتخاب کند.

روی Save Changes کلیک کنید.

به تب بعدی mail میرویم

Mail Type را بر روی PHP Mail() قرار دهید

SMTP Port پورت SMTP می باشد که معمولا 25 هست اگر از SMTP میخواهید استفاده کنید

SMTP Host که معمولا mail.domain.com هست

SMTP Username یوزر نیم ایمیل

SMTP Password رمز ایمیل

Global Email Signature این گزینه در ایمیل هایی که ارسال میکنید یک پانوشت یا همان امضا قرار میدهد که میتوانید متن خود را بنویسید

Global Email CSS Styling که استیل ایمیل هست که دست نزنید

Global Email Header Content باز استیل ایمیل هست که دست نزنید

Global Email Footer Content کاری با این نداریم

System Emails From Name نام ارسال کننده ایمل از سایت هست که بهتر است نام شرکت را وارد کنید

System Emails From Email ایمیل ارسال کننده است که یوزر میبینید

روی Save Changes کلیک کنید.





به تب Credit بروید

Enable/Disable این قسمت به کاربر اجازه میدهد که قبل از خرید حساب کاربری خود را شارژ نماید برای خریدی که در آینده انجام میدهد و یا برای تمدید هایی که در آینده قرار است انجام دهد

Minimum Deposit کمترین مقدار شارژ

Maximum Deposit بیشترین مقدار شارژ

Maximum Balance حداکثر موجودی که کاربر میتواند داشته باشد برای افزایش اعتبار

Require Active Order نیاز به داشتن یک سفارش فعال برای افزایش اعتبار هست (اختیاری هست)

روی Save Changes کلیک کنید.