معرفی الگوریتم sandbox

معرفی الگوریتم sandbox

1398 اسفند,1
|
0 نظرات
نوشته شده : مدیر اصلی مدیر

آشنایی با الگوریتم سندباکس گوگل
از آنجایی که در هر دقیقه 380 سایت جدید ساخته می شود تفکیک سایت های اسپم از سایت های با کیفیت سخت می شود و داور سرسخت این رقابت که همان موتور جستجوی گوگل است از یک الگوریتم به نام سندباکس برای سایت های تازه تاسیس استفاده می‌کند تا رفتار کاربران را بر اساس قرار گرفتن در نتایج جستجو بررسی نماید.
در اولین قدم لازم است سایت‌های جدیدی که به تازگی وارد صحنه رقابت می‌شوند، از وب سایت‌های دیگر که اعتبار دامنه بالایی دارند جدا شوند تا به این ترتیب، میدان رقابت عادلانه‌تری برای آن‌ها ایجاد شود.
گوگل هیچ گاه وجود یا عدم وجود الگوریتم سندباکس را تایید نکرده است به همین دلیل این الگوریتم می تواند یکی از جالب ترین مباحث در میان متخصصین این حوزه باشد.

مفهوم دقیق تری از الگوریتم سندباکس گوگل
برای اینکه وب سایت با دامنه جدید، سریع تر به دست مخاطب هدف برسد باید سایت خود را سئو کنید ، اما ممکن است سایت هیچ گونه بهبود جایگاهی را در صفحه نتایج گوگل کسب نکند و این نتیجه نگرفتن ها به این خاطر است که گوگل هنوز به سایت جدید اعتماد نکرده است، برای همین باید سایت جدید مدتی در سندباکس گوگل قرار بگیرد.
الگوریتم تا مدتی ( معمولاً بین 1 تا 4 ماه) بعد از راه‌اندازی دامنه جدید، وب سایت را در سندباکس قرار می‌دهد تا در این مدت از کیفیت محتوا و زمینه اصلی کار مطمئن شود. در این مدت شما نمی‌توانید در هیچ کلمه ارزشمندی جایگاه بگیرید چراکه هنوز در سندباکس هستید.
در واقع جعبه شنی گوگل نه تنها سایت شما را به دلیل جریمه شدن، مجازات نمی کند بلکه نجات بخش نیز هست.
شما می‌توانید تا زمان بیرون آمدن از سندباکس، ساختار و استراتژی محتوایی سایت خود را تدوین کرده و برای رویارویی با رقابت سنگین در دنیای مجازی گوگل، خود را آماده کنید.
سندباکس فرصتی برای تدوین استراتژی دقیق و تعیین ساختار محتوایی سایت است پس شما می توانید زمانی که سایتتان در سندباکس قرار دارد ساختار و استراتژی محتوایی سایت خود را تدوین کرده و خودتان را برای رقابت سنگین در دنیای مجازی گوگل آماده کنید.
علت نامگذاری این الگوریتم به sandbox یا همان جعبه شنی
وقتی پدر و مادر یک کودک 5 ساله برای تفریح به دریا می روند می توانند فرزند خود را در ساحل دریا رها کنند تا با شن ها بازی کند اما این کار خطراتی به همراه دارد پس بهترین راه حل این است که او را در یک جعبه شنی قرار دهند تا از خطر محفوظ بماند و همچنین حس و حال دریا هم زنده شود گوگل هم بدین صورت عمل می کند و شما را در دریای پرفراز و نشیب اینترنت رها نمی کند و باید مدتی را در جعبه شنی او بازی کنید.

بررسی وضعیت سایت با استفاده از ابزار گوگل
برای اینکه از سندباکس شدن سایت خود مطمئن شوید، باید به search console سایت خود سر بزنید و ترافیک کلیک‌های کلمات کلیدی سایت خود را بررسی کنید. اگر کلیک‌های سایت شما از عباراتی به جز کلمات کلیدی اصلی سایت‌تان باشد، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که گوگل سایت شما را در سندباکس گذاشته است.
معمولا هرچقدر از زمان بالا آمدن سایت شما می‌گذرد وضعیت کسب جایگاه در کلمات هدف بهبود می‌یابد و شما یک روند صعودی با سرعت پایین را مشاهده خواهید کرد. خروج از سندباکس گوگل را می‌توان با یک جهش چشم‌گیر در آمار بازدید و رتبه سایت در کلمات مهم شناسایی کرد. نمودار موفقیت و یا عدم موفقیت سایت خود را می‌توانید در search console مشاهده کنید.


فعال شدن سندباکس
از آنجایی که عده زیادی از وجود سندباکس گوگل بی خبرند ممکن است جعبه شنی گوگل برای همه سایت ها فعال نشود. از طرفی، بسیاری از سایت های نوپا پیشرفتی برای جذب بازدیدکننده از طریق صفحه نتایج را دارند اما ممکن است پیشرفت به قدری کُند اتفاق بیفتد که اصلا به چشم نیاید.
پس می‌توان نتیجه گرفت که سندباکس ممکن است در 3 حالت زیر اتفاق بیافتد:
1. سندباکس گوگل اصلاً برای سایت شما فعال نشود
2. روند قرار گرفتن شما در سندباکس خیلی آهسته باشد، به طوری که متوجه آن نشوید
3. به طور ناگهانی و به یک‌باره در سندباکس قرار بگیرید و متوجه سندباکس بودن سایت بشوید
برای اینکه بفهمیم در سندباکس گوگل قرار گرفته‌ایم، می‌توانیم از سرچ کنسول گوگل استفاده کنیم و با بررسی ترافیک وب سایت خود، اگر ورود کاربر به وب سایت از طریق کلماتی به جز کلمات کلیدی اصلی سایت باشد باید بگوییم سایت در سندباکس قرار گرفته است.

رهایی از سندباکس گوگل
اگر در آمار بازدید و رتبه سایت در کلمات کلیدی جهش چشمگیری شاهد بودیم، به معنای خروج از الگوریتم سند باکس است.
در بسیاری از موارد حدود 6 ماه طول می‌کشد که گوگل به سایت شما اعتماد کند و از سندباکس گوگل خارج شوید، زمانی که در سندباکس گوگل قرار دارید می توانید با رعایت نکات زیر باعث افزایش اعتبار سایت خود توسط گوگل شوید:
o از سایت‌های مرتبط و معتبر مانند آپارات و یوتیوب، بک لینک‌های ارزشمند بگیرید.
o محتوای مفید، جدید، و کاربرپسند تولید کنید.
o محتوای جدید را به طور پیوسته منتشر کنید.
o از شبکه‌های اجتماعی استفاده مفید کنید.
o در لینک سازی داخلی سایت دقت داشته باشید و بطور صحیح انجام دهید.
o از تکرار کلمات کلیدی در سایت خود پرهیز کنید.
o به جای توجه بر کلمات کلیدی کوتاه، از Long Tail Keyword استفاده کنید.
o از روش‌های سئو کلاه سیاه(در پیج اینستاگرام ما درباره این الگوریتم به صورت مفصل توضیح داده شده است)، استفاده نکنید.
نتیجه گیری
اکنون به لطف آشنایی با الگوریتم سندباکس گوگل برای رهایی از این الگوریتم باید استراتژی های از پیش تعیین شده ای داشته باشید تا بتوانید با سایت های جدید رقابت کنید و این الگوریتم نه تنها باعث رضایت کاربران شده بلکه از سایت های اسپم و مخرب جلوگیری می کند.